Generelt

Hos PokémonSalg.dk ynder vi altid at give jer så pæne kort som vi overhovedet kan!

Det kan dog nogle gange komme ned til en personlig vurdering af, hvordan man vurderer hvor flot et kort er, og for at sikre mindst mulig uenighed, og for at gøre det nemmest for jer, har vi lavet vores egene klasser af kort stande “flot, ok, slidt”.

Du vil kunne læse meget mere om hvad der vi går ud fra, når vi vurderer hvilken stand kortene er i, ved at trykke her.

De kort du ser på billederne i vores “enkeltkorts stand guide“, vil altid være den “dårligste” stand du kan få. Ofte vil du dog opleve, at du modtager et kort som er pænere end det du finder på vores billeder i “enkeltkorts stand guiden”! Du vil dog kunne komme ud for, at vi ikke har haft mulighed for at finde et pænere kort end det du ser på billedet.

For at sikre os at i får den bedste oplevelse hos PokémonSalg, beskriver vi her hvad der menes med INGEN buk/crease, når i køber et enkelt kort hos os.

Et buk/crease på et kort, er hvis der er en synlig revne på kortet, som hvis du bukker et stykke pap. Det skal ikke forveksles med et kort som buer, da det heller ikke vil have en betydning for en potentiel PSA grading (vurdering hos grading firma). Samtidig skal det ikke forveksles med et stød på en kant eller hjørne, da et buk løber ned gennem kortet, hvor et stød på eks. et hjørne, kun sidder i hjørnet og ikke bevæger sig ned gemme kortet.

  • Hvis du laver en forudbestilling på et eller flere produkter, og kombinerer dit køb med et produkt der er på lager (et produkt som ikke er en forudbestilling). Så vil din ordre først blive sendt, når alle varer er klar.
  • Hvis du laver en forudbestilling, vil produktet blive sendt dagen før den aktuelle udgivelsesdato.
  • Du vil ikke betale for dit produkt, før din ordre er sendt fra vores lager og sikkert på vej mod dig.
  • Det er ikke muligt at bruge rabatkuponer på nogle former for forudbestillinger.
  • Under alle produkter der fremgår som et forudbestillingsprodukt, vil du kunne se en ordinær “salgspris” (pokemonsalg.dk’s pris), samt en “vejledende udsalgspris”. Bemærk venligst, at den overstreget pris ikke er et tilbud, men blot en indikator for den vejledende udsalgspris.
  • Grundet Corona & krigen i Ukraine, som har skabt logistik problemer i verden og mangel på plastik, kan der være forsinkelser på forudbestillinger. Derfor er det vigtigt, at du forholder dig til den udgivelsesdato der står beskrevet på produktsiden, da der kan være forskellige udgivelsesdatoer, på de forskellige produkter.

Hvis du modtager en rabatkode, vil der som udgangspunkt gælde følgende:

  • En rabatkode kan ikke kombineres med andre rabatkoder, det gælder dog ikke gavekort.
  • En rabatkode gælder ikke varer der i forvejen er nedsat.
  • En rabatkode kan ikke kombineres med afholdte auktioner (det gælder eks. Facebook auktioner).
  • En rabatkode gælder ikke ved køb af forudbestillinger. Det skyldes, at der ofte er lavet en særlig pris på disse produkter.
  • En rabatkode kan ikke bruges til at købe et eller flere gavekort med.
  • Gyldighedsperioden for en rabatkode, kan variere. Derfor er det vigtigt at kigge på udløbsdatoen, der står beskrevet ud fra hver givende rabatkode.

Som udgangspunkt gælder de ovenstående betingelser, medmindre andet står beskrevet på din rabatkode.

Hos Pokemonsalg.dk har du blandt andet mulighed for at købe et Gavekort.

Hvordan køber jeg et gavekort?

Du kan blandt andet købe dit gavekort ved at trykke her, ved at trykke/holde musen på “Alt Pokémon” fanen og vælge “Køb gavekort” herunder  i vores menu, eller ved at søge det frem via vores søge funktion. Når du køber et gavekort, kommer du igennem vores kasse, ligesom du gør ved købe af et hvilket som helst andet produkt på vores webshop. Du vil efterfølgende få en almindelig ordrebekræftelse og gavekortet vil blive sendt til den angivne e-mail på den valgte dato.

Hvordan indløser jeg mit gavekort?

Gavekortet kan udelukkende indløses i forbindelse med køb af en eller flere varer fra Pokemonsalg.dk’s webshop, og kan således ikke bruges til at købe flere gavekort, ligeledes kan rabatkoder heller ikke bruges til at købe et gavekort.

Hvis værdien af gavekortet ikke dækker den ordre du ønsker at gennemføre, kan differencen blive betalt ved at anvende en af de accepterede betalingsmetoder (kortbetaling eller mobilepay). Gavekort og andre eventuelle tilgodehavender kan kun blive indløst ved gennemførelsen af din ordre. Værdien af gavekortet kan ikke udbetales kontant, og der vil ikke komme renter på et gavekort.

Hvordan tjekker jeg saldoen på mit gavekort?

Hvis en ordre, der er betalt med et tilgodehavende eller et gavekort, bliver annulleret, vil dette tilgodehavende ligeledes blive overført til din gavekorts saldo på pokemonsalg.dk og vil derfor ikke blive udbetalt kontant. Du kan altid tjekke din saldo på dit gavekort eller tilgodehavende, ved at bruge vores gavekorts saldo tjek her på pokemonsalg.dk.

Gavekort er gyldige i 2 år fra købsdatoen, beløbet vil herefter bortfalde.
Denne dato vil ikke blive forlænget ved forsøg på at købe et nyt gavekort med et gavekort.

Hvordan printer jeg et gavekort?

Hvis du ønsker at printe og give vores gavekort fysisk, kan du blot angive din egen email på gavekort siden ved købet. Så modtager du en email, der vil have et link til at printe det.

Hvad betyder det at det er et digitalt gavekort?

Det betyder at modtageren kan få det direkte på email eller at man kan vælge at printe det selv. Vi sender altså ikke et fysisk kort, ved køb af gavekort til vores shop.

Kan jeg købe et fysisk gavekort?

Vi sælger ikke fysiske gavekort, da vi ved at holde det digitalt både passer bedre på vores miljø, samt holder vores priser nede.

Det forhindrer dig dog i ikke at printe det selv og give det fysisk.

Fragt & Levering

Hos PokémonSalg.dk har vi en aftale med GLS og du har derfor flere leveringsmuligheder:

  • Afhentning hos Pokémonsalg.dk
  • Levering til Pakkeshop : 40,- kr.
  • Hjemmelevering : 60,- kr.

Ved køb af varer for over 999,- kr, får du gratis levering.

Såfremt at din ordre ikke har forladt os, kan du altid ændre din leveringsadresse. For at være helt sikker, vil det være en god ide at kontakte os på mail: info@pokemonsalg.dk, for at sikre dig at din ordre ikke allerede er blevet afsendt.

Så snart du har lagt og betalt en ordre, vil du modtage en besked enten via e-mail eller sms, hvor vi trinvist vil fortælle dig hvor langt din ordre er i behandlingen, både før, under og ved modtagelse. Yderligere vil du i din e-mail eller sms, modtage et track & trace nummer, som du kan indtaste på GLS’ hjemmeside, under “Hvor er min pakke?”. Her vil du trinvist kunne følge med i hvor langt din pakke er.

Hos Pokemonsalg.dk vil vi gøre vores bedste for at sende alle ordre som er bestilt før kl. 12.00 samme hverdag. Vi kan være presset af travlhed, og hvis på grund af det ikke kan sende din pakke samme dag, vil pakken blive sendt næste hverdag. GLS vil som udgangspunkt levere inden for 1-2 hverdage.

Vi gør altid vores bedste for at pakke din ordre så sikkert som muligt. 

Det indebærer, at vi altid fylder en tilpas mængde kassefyld i, sammen med din(e) varer, så den ikke risikere at bevæge sig under transporten. Vi bruger altid en papkasse, som er sikker nok til at klare en transport. Vi pakker altid efter GLS’ anvisninger.

Ved forsendes af enkelt kort, vil vi yderligere samle alle kort og lægge dem mellem to stykker pap for ekstra sikkerhed, samt placere dem i en forseglet pose, så de ikke kan blive udsat for regn, og her bliver sendt på samme sikre måde, som de resterende pakker. Enkelt kort med en værdi over 300,- kr, vil ydermere blive sendt i en toploader.

Vi prøver at være mere miljøvenlige, ved følgende tiltag:

  • Vi bruger genbrugs boblefolie, der selvfølgelig lever op til GLS sikkerhedskrav ved brug til forsendelse.
  • Genbrugs pakkepapir, der selvfølgelig lever op til GLS sikkerhedskrav ved brug til forsendelse.
  • Vi genbruger udvalgte kasser til forsendelse, der selvfølgelig lever op til GLS sikkerhedskrav ved brug til forsendelse. Disse kasser vil være markeret med et lille klistermærke.

Annulering & ændring af ordre

Det nemmeste er klart at kontakte os, så annullerer vi ordren hvis den ikke er sendt – og så kan du blot lægge en ny. Kontakt os på info@pokemonsalg.dk for at ændre din ordre.

Hvis pakken ikke er sendt, annullerer vi gerne ordren. Kontakt os hurtigst muligt på info@pokemonsalg.dk

Reklamation

Hver gang du modtager en pakke fra Pokemonsalg.dk, er det altid en god ide at tage et billede af kasse før du åbner den, skulle der være skader eller tryk på pakken. På den måde sikrer du dig bedst som forbruger, så der ikke sker eventuelle misforståelser. Hvis du oplever at din ordre er beskadiget, skal du hurtigst muligt kontante pokemonsalg.dk via e-mail: info@pokemonsalg.dk, hvor du beskriver skaden, ordrenummeret på din bestilling og vedhæfter billeder af skaden.

Hver gang du modtager en pakke fra pokemonsalg.dk, er det altid en god ide at tage et billede af kasse før du åbner den, skulle der være skader eller tryk på pakken. På den måde sikre du dig bedst som forbruger, så der ikke sker eventuelle misforståelser. Hvis du oplever at din pakke er beskadiget, skal du hurtigst muligt kontante Pokemonsalg.dk via e-mail: info@pokemonsalg.dk, hvor du beskriver skaden, ordrenummeret på din bestilling og vedhæfter billeder af skaden.

Ved brug af reklamation, vil pokemonsalg.dk sende et fragtlabel, så du ikke skal betale for at sende din ordre retur. Yderligere skal du ikke betale for at få dit nye produkt tilsendt.

Returnering

Hvis du har modtaget en ordre som du ønsker byttet kan du gøre det inden for de første 14 dage. Du bedes kontakte PokémonSalg via e-mail: info@pokemonsalg.dk. Du skal desuden udfylde en returseddel og vedlægge den pakken ved returnering. Det er så vi kan sikre os, at din returnering bliver korrekt. 

Det er vigtigt at du pakker din ordre, så den bliver sendt af sted som da du modtog den. Vi henviser til vores handelsbetingelser, for at sikre at begge parter får en behagelig oplevelse som muligt, og du som forbruger ikke bliver snydt.

Du kan udfylde din pakkelabel ved at følge linket.

Ved returnering af en ordre skal du selv betale for fragtlabel, hvis du ønsker at returnere eller bytte din ordre.

Du vil altid kunne møde personligt op hos pokemonsalg.dk adresse. Det er dog vigtigt at du kontakter pokemonsalg.dk på forhånd, så vi kan aftale et tidspunkt der passer, så du ikke køre forgæves. Desuden skal vi sikre, at vi har det produkt hjemme, som du ønsker at bytte din vare til.

Lagerstatus

Når du trykker ind på et produkt, vil du kunne se lagerstatus lige over “læg i kurv”. Ved køb af enkelt kort, vil du først skulle vælge hvilken “Stand” du ønsker at købe og her efter vil du kunne se lagerstatus.

 Hvis et produkt ikke længere er på vores lager, vil produktbilledet være gråt, og der vil være et lille “udsolgt” label/mærke.

Opkøb af brugte samlinger

“Opkøb af brugte samlinger ud på” går ud på, at pokemonsalg.dk tilbyder at vurdere, og afgive et bud på din gamle brugte Pokémon kort samlinge(r).

Som udgangspunkt vil pokemonsalg.dk gerne opkøbe brugte samlinger, men da vi kan have svært ved at følge med, er det ikke altid vi har gjort funktionen tilgængelig. 

Pokemonsalg.dk vurdering, og bud af dine Pokémon kort, er baseret på den købspris vi som webshop kan give for dem. Derfor vil du kunne opleve en difference mellem købspris i forskellige Facebook grupper, eller den pris du efterfølgende vil se på vores hjemmeside.

Du er ikke bundet af vores bud, men kan vælge at gøre brug af det, og ellers sender vi dine kort retur.

Du kan som udgangspunkt skrive til vores info mail info@pokemonsalg.dk

Det er ikke altid vi kan tilbyde at købe samlinger grundet travlhed.

Ved vurdering af dine kort, skal du selv betale for fragt til pokemonsalg.dk, hvis du ikke ønsker at benytte dig af vores tilbud, eller fortryder, betale vi selvfølgelig for returnering og sikker pakning af dine Pokémon kort.

Har du andre spørgsmål?

Kontakt os på:
info@pokemonsalg.dk